سوالاتي درباره اجزاء اسکلت بندي ساختمان
نوشته شده توسط : mehdi

تفاوت بين يک ستون و يک تيرچه معمولي چيست ؟

ستون يک عضو اصلي باربر عمودي است که بارهاي وارده از تيرچه هاي ديگر و دال هاي متصل به آن را تحمل مي کند. تيرهاي معمولي از طرفين به يک شاهتير متصل مي شوند و در نهايت بار به ستون ها منتقل مي شوند.

معمولا تيرهاي معمولي تيرچه ها از طرفين به يکديگر متصل نمي شوند اما اغلب دال ها توسط تيرهاي معمولي احاطه مي شوند و بار خود را به   آنها وارد مي کنند. براي سفارش تيرچه فولادي با جان باز کليک کنيد.

اين اتفاق در اتصال بين تيرها و تيرچه هايي رخ مي دهد که در فواصل نزديک به يکديگر قرار مي گيرند (تيرچه هاي کف و سقف) که بار را به تيرها معمولا از بالا و نه از طرفين انتقال مي دهند.

تفاوت بين يک ميله نوار و يک تيرچه چيست؟

ميله ها فقط بار محوري را تحمل مي کنند اما تيرچه بتي مي تواند در برابر بار محوري و بار عرضي مقاومت کند.

تفاوت بين يک خرپا و يک تير چيست؟

خرپا فقط مي تواند بارهاي عمودي يا بارهاي محوري را تحمل کند که اين بستگي به نوع سازه دارد. اما تيرها مي توانند بارهاي عمودي و لنگرهاي خمشي را تحمل کنند.

يک شاهتير چيست؟

يک شاهتير يک تير تکيه گاه است که به عنوان يک خرپا نيز شناخته مي شود. شاهتيرها عمدتا از فولاد ساخته مي شوند و سازه هايي باربر محسوب مي شوند. تيرچه هاي بتني، تيرچه کروميت و ديگر انواع تيرچه به اين شاهتيرها متصل مي شوند.

تفاوت بين شاهتير و تيرچه چيست؟

شاهتير يک عضو افقي اصلي است. تيرچه ها که معمولا کوچکتر هستند به شاهتيرها متصل مي شوند و توسط آنها پشتيباني مي شوند.

تفاوت بين اسکلت بتني و شاهتيري چيست؟

تفاوت بين اين دو اين است که سازه هاي شاهتيري براي دهانه هاي کوچک استفاده مي شوند در حاليکه سازه هاي بتني براي پوشش دادن دهانه هاي بزرگتر مورد استفاده قرار مي گيرند.

براي سازه هايي که مي خواهيم پايه ها در فواصل طولاني تر قرار داده شوند از پايه هاي بتني استفاده مي کنيم.

تفاوت بين يک صفحه و يک تير چيست؟

همانطور که مي دانيم تيرچه ها داراي يک بعد طولاني تر هستند و ابعاد ديگر آنها به نسبت کوچکتر مي باشند. بنابراين، تنش ها فقط در يک راستا ايجاد مي شوند چرا که ابعاد ديگر به قدري کوچک هستند که اثر مقابله آنها در برابر تنش ها قابل اغماض است.

اما در مورد صفحات، تنش در دو راستا ايجاد مي شود، زيرا صفحات مي توانند مربعي يا مستطيلي باشند.

تفاوت بين تير نعل درگاه و تيرهاي باربر چيست؟

تيرهاي باربر بارهاي ثقلي را تحمل مي کنند اما هيچ پنجره يا دربي در زير آنها وجود ندارد. بنابراين امکان ايجاد خيز در آنها وجود دارد و تغييرشکل آنها مي تواند (تحت اثر بارهاي بلند مدت يا کوتاه مدت) بيشتر باشد.

از طرف ديگر در زير تيرهاي نعل درگاه معمولا يک درب يا پنجره قرار دارد که امکان تغييرشکل آنها را به دليل عدم ايجاد اختلال در عملکرد درب يا پنجره محدود مي کند.

تفاوت بين تير تقويت شده تکي و تير تقويت شده دوبل چيست؟

يک تير تقويت شده تکي تنها در قسمت کششي داراي آرماتورهاي تقويت کننده است (در پايين مقطع تير)، در حاليکه تيرهاي تقويت شده دوبل داراي آرماتور در هر دو جهت کششي و فشاري هستند، به عنوان مثال در بالا و پايين مقطع.

تفاوت بين يک تيرچه و يک تير U شکل چيست؟

تير U شکل داراي شکلي مشابه حرف "U" انگليسي است. اين تيرها معمولا از 3 قسمت تشکيل شده اند: 2 قطعه در طرفين و 1 قطعه در پايين.

تيرچه هاي معمولي عمدتا يک سطح مقطع در پايين و با استفاده از ميلگرد به نگهدارنده بالايي متصل مي شوند. تفاوت اين دو در شکل سطح مقطع آنها است.

تيرچه خرم دژ آمادگي ارائه انواع تيرچه بتني، کروميت و تيرچه استاندارد زير نظر کميته استاندارد ساختمان و انجمن تيرچه و بلوک به شما مشتريان عزيز مي باشد.





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: